دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

فرش ایرانی،دکوراسیون داخلی

با فرش های ایرانی به دکوراسیون داخلی خانه تان روح ببخشید

با فرش های ایرانی به دکوراسیون داخلی خانه تان روح ببخشید

انتخاب فرش مناسب یکی از نکته های مهم در چیدن یک دکوراسیون داخلی زیبا و منحصر به فرد است. برای انتخاب یک فرش مناسب چند نکته زیر را باید بدانید.

دکوراسیون داخلی خانه تان را با انتخاب فرش مناسب زیباتر کنید

لازم نیست که قاب های زیبای هنری حتما به دیوار آویخته شوند، آن ها می توانند فرش هایی باشند که بر کف خانه نشسته و به آن رنگ و جلایی خاص می بخشند، فرش ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی جایگاه ویژه ای دارد، وقتی فضایی فرش ندارد، انگار روح ندارد، اصلا آن فضا به چشممان نمی آید، فرش های ایرانی قطعه های هنری فاخری هستند که وجودشان فضای داخلی خانه را ارزشمند می کند، آنها آن قدر قدرتمند هستند که به راحتی جای خودشان را در هر فضایی پیدا می کنند، برای این که ببینیم کدام فرش به حال و هوای دکوراسیون داخلی فضای خانه مان می آید، با ما همراه شوید.

فرش های ایرانی انتخابی مناسب برای فضاهای کوچک

برای طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک باید بسیار هوشمندانه عمل کرد. اگر فضای کوچکی دارید که بسیار یکنواخت و سرد است، وجود یک فرش ایرانی با رنگ های شاد خود می تواند فضای اتاق شما را نجات دهد، این فرش ها هم کاربردی هستند و هم می توان از آن ها به عنوان یک وسیله دکوری که به اتاق انرژی می بخشد استفاده کرد. اما حتما به این نکته هم توجه کنید که برای فضاهای کوچک از فرش هایی استفاده کنید که طرح های خلوت تر و ساده تری دارند.

فرش ها را هماهنگ با کفپوش خانه تان انتخاب کنید

قبل از خرید فرش حتما رنگ کفپوش های منزل تان را که می خواهید فرش ها را روی آن پهن کنید را هم در نظر بگیرید، اگر این کفپوش ها رنگ های خنثی دارند خب به طبع کار راحت تری را در پیش خواهید داشت، اما اگر کفپوش های خانه تان رنگ هایی مثل طیف قهوه ای دارد حتما فرش هایی را انتخاب کنید که با کفپوش ها هماهنگی داشته باشد، البته به گفته کارشناسان تضاد بین رنگ فرش ها و کفپوش های استفاده شده در طراحی دکوراسیون داخلی خانه، باعث خودنمایی هرچه بیشتر فرش ها می شود.

فرش هایی با رنگ روشن در دکوراسیون داخلی منزل

برای آن که فضای خانه تان را بزرگ تر جلوه دهید باید حتما از رنگ های روشن استفاده کنید، این نکته حتی در مورد فرش ها هم صادق است. یعنی اگر کلیت دکوراسیون داخلی تان روشن است فرش ها هم باید به همین صورت باشند، اما اما اگر فضای تان بزرگ است بدون هیچ گونه نگرانی از فرش هایی با طرح های شلوغ و پر کار و خوش رنگ و لعاب استفاده کنید.

فرش های ایرانی را برای کدام قسمت انتخاب می کنید

یکی دیگر از نکته هایی که باید به آن توجه کنید، این است که فرش را برای کدام فضای داخلی یا کدام قسمت خانه خریداری می کنید، فرشی که در اتاق خواب پهن می شود با فرشی که در اتاق نشیمن پهن می شود متفاوت است، حتی با فرشی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد، برای فضاهای پر رفت و آمد فرش های ضخیم تر و با رنگ های تیره تر انتخاب کنید و برای فضاهایی مانند نشیمن حتما به سبک طراحی دکوراسیون داخلی آن توجه کنید.

به سطح زیرین فرش ها دقت کنید

فرش پهن کردن هم قوانینی دارد، حتما باید به این نکته دقت کنید که در فضایی که می خواهید فرش را پهن کنید نباید هیچ گونه نم زدگی، رطوبت یا شکستگی وجود داشته باشد، چرا که همه این ها به بافت فرش آسیب می زند و باعث می شود عمر فرش های شما کمتر شود.

مبلمان را متنایب با فرش های تان انتخاب کنید

ابعاد و اندازه فرش هایتان را جوری انتخاب کنید که مجبور شوید پایه مبلمان های خود را روی آن ها قرار دهید این کار به مرور زمان باعث شکسته شدن بافت فرش شما شده و چهره آن را کهنه و قدیمی می کند.

فرش هایی کوچک تر از فضای داخلی اتاق

لزومی ندارد که حتما فرش ها را دقیقا اندازه اتاق ها انتخاب کنید، آن ها می توانند کمی از اتاق کوچکتر باشند تا به اتاق چهره ای مدرن تر و زیبا تر ببخشند.