دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

color combination

ترکیب رنگی جذاب برای دکوراسیون

در دکوراسیون داخلی هر فضایی انتخاب ترکیب رنگی مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخورداره؛ اتاق نشیمن هم از این موضوع مستثنی نیست. البته این ترکیب‌ها رو برای هر اتاق دیگه‌ای هم میتونین به کار بگیرین، ولی چون ما معمولاً در انتخاب رنگ‌های خاص برای دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن تردید میکنیم و میچسبیم به همون بژ و قهوه‌ای کلاسیک، گروه تخصصی دکوراتور نیروانا توی این مطلب به طور خاص مثال‌های از استفاده از رنگ‌های خاص و جذاب در اتاق نشیمن رو به شما ارائه میدن.

به طور کلی توصیه میشه که لوازم بزرگ، و طبیعتاً گرون‌تر، رو که نمیشه مرتب عوض کرد، به رنگ‌های خنثی بخریم، و لوازم جانبی و کوچیک‌تر رو به رنگ‌های مورد علاقه یا مد سال. به هر حال تغییر کوسن از تعویض مبلمان خیلی راحت‌تره. از جمله رنگ‌های خنثی که میتونین برای دیوارها، مبلمان، و کف (سنگ، سرامیک، پارکت، فرش) استفاده کنین، میتونم بژ، سفید، خاکستری، و کرم رو مثال بزنم.

 

 

اگه دوست دارین دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن شما یه مقدار متفاوت از اون چیزی باشه که توی اکثر خونه‌ها میبینین، به جای کرم و بژ، از رنگ خنثی خاکستری برای اثاثیه‌ی بزرگ‌تون استفاده کنین. فقط باید حواس‌تون باشه که با رنگ‌های گرم‌تر ترکیبش کنین تا محیط‌تون رو خیلی سرد نکنه. یه مثال از ترکیبش با دو نمونه سبز رو که توی تصویر میبینین. به جز این ترکیب رنگی، خاکستری رو میتونین با لوازم چوبی یا حتی همون بژ ترکیب کنین.

 

 

همون اول اول متن گفتم که مبلمان رو به رنگ‌های خنثی بخرین! ولی الان میخوام بگم که بعضی وقت‌ها استثنا هم وجود داره… مثل این مبل‌های سرخابی خوش‌رنگ! اگه یهو یه جایی یه سری مبل به رنگ مورد علاقه‌تون دیدین و دل‌تون براشون رفت، خیلی خودتون رو اذیت نکنین، بخرین‌شون! فقط باید دقت داشته باشین که، مثل این تصویر، سرخابی تنها رنگ زنده و تند دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن باشه. تصور کنین دوتا مبل سرخابی با یه دیوار سبز و یه کاناپه‌ی آبی چقدر شلوغ میشه!

 

 

ترکیب رنگ‌های آبی و سبز همیشه فوق‌العاده میشه، به ویژه آبی آسمانی و سبز روشن. استفاده از این ترکیب رنگی در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با خودش کلی آرامش به همراه داره! چرا که برای ما تداعی‌کننده‌ی مفاهیم طبیعت و جنگل و دریا و آسمون هستن.

 

 

ترکیب سبز و قرمز همیشه ساده نیست. این دو رنگ توی دایره رنگی دقیقاً مقابل هم قرار دارن، که به این معنیه که بیش‌ترین تضاد یا کنتراست رو با هم دارن. یه راه برای متعادل‌تر کردن این تضاد اینه که از طیف یکی یا هر دوتای این رنگ‌ها، سایه‌های ملایم‌تری رو انتخاب و با هم ترکیب کنیم. ساده‌ترش میشه حداقل یکی از این رنگ‌ها، سبز و قرمز، جیغ و تند نباشه!

دیوار توی این تصویر یه سبز خالص‌ه، ولی نسبتاً روشنه. رنگ قرمز کاناپه هم خیلی تیره‌ست و بیش‌تر نزدیک به زرشکیه. این ترکیب رنگی غیرمتعارف برای هر کسی مناسب نیست! اما به خوبی توی دکوراسیون داخلی این اتاق نشیمن، که بقیه رنگ‌هاش سردن، نشسته و جا گرفته.

 

 

در دکوراسیون داخلی این اتاق نشیمن هم بیش‌تر از خاکستری و آبی استفاده شده، اما این بار بعضاً سفید یخچالی و قهوه‌ای تیره هم به چشم میخوره؛ که محیط رو شیک و مدرن کرده.