دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

طراحی بانک

طراحی ادارای یک بانک در استانبول

معماران گروه طراحی داخلی تیم barkirkure دفاتری را برای یک شرکت خدمات مالی بانک ING،واقع در استانبول ترکیه طراحیکرده اند.پروژه بازسازی شعبه بانک ING ترکیه در ماسلاک(maslak)،استانبول قرار دارد. این بانک نقش مهمی در اقتصاد شهر استانبول دارد. در استانبول است. در ابتدا، ما پروژه و برنامه کاری را با همکاری و مشارکت کارمندان انجام دادi و تلاش کردیم با شناخت از انتظارات و نیاز های آنان فضایی با نشاط و مناسب فراهم آوریم.

 

نتایج به دست آمده از بررسی ها بیانگر آن بود که اکثریت کارکنان از رنگ های به کار رفته و محل و نحوه قرار گیری اتاق های کار احساس رضایت نمی کنند چرا که معتقدند تعداد اتاق های ملاقات نه تنها کافی نیست بلکه حتی به خوبی نیز طراحی نشده است. علاوه بر این هیچ فضای مشترکی برای تعاملات موجود نیست.٣/۴ کارمندان نیازمند فضایی مجزا برای داشتن تمرکز کافی بر کارشان و ٩/١٠ آنها نیاز به تغییر مکان کاری در طی ساعات کارشان هستند. .٪‏٧۵ آنان از کافی نبودن نور و ٪‏٩٠ از شرایط تهویه نامناسب رنج میبرند.اکثریت کارمندان دچار مشکلاتی چون سردرد و کمر درد هستند که البته نتیجه خستگی بسیار است! مشکل قابل تأمل دیگر،  میز های عریض و طویل و اتاق های اجرایی و اتاق های کنفرانس مجزا هستند که به تعبیری از بین برندهی فضایی است که میتواند بهینه تر استفاده شود.دستاورد تمام این بررسی ها تعیین نقشه راهبردی و استراتژی مناسب در طراحی این پروژه میباشد.

 

 

 

تلاش بر این است که این ساختار منعطف و مناسب در تمامی بخش های ساختمان حاکم باشد.برای سهولت مدیریت شرایط برای مدیران و دستیاران میز های آنان در گوشه هایی از فضا قرار دارد.اتاق های کار در کنار پنجره ها قرار داده شده اند تا کارمندان از نور خورشید لذت ببرند.اتاق هایی مانند اتاق های ملاقات که به طور معمول به نورگیری کمتری احتیاج دارند اکثراً در فضا های داخلی تعبیه شده اند.با حفظ و توجه به ساختار مرکزی ساختمان،بخش ها و واحد های مشترک در اطراف این مرکز قرار گرفته اند.با بهره جستن از فواید تکنولوژی امروز،اتاق های کار با قابلیت حمل و جا به جایی طراحی شده است.هدف از طراحی داخلی اداری و اجرای این ایده ایجاد دکوراسیون اداری مدرن و متفاوت برای انجام فعالیتی درست و متفاوت است.

 

 

 

 

برای درک بهتر برتری محل کار های قابل جابه جایی که محیطی جایگزین را برای کار به وجود آورده است، باید به این نکته توجه داشت که فضا های کاری استاندارد به میز و محلی مشترک برای استفاده همگانی بدل شده اند.با انجام اصلاحات،ما عادت و روال استفاده از میز و صندلی های همیشگی را بر هم زده ایم.میز های بزرگی که به اصطلاح “استفاده شخصی!” داشته اند،از بین رفته و کارکنان تنها باید در جست و جوی مکانی برای قرار دادن لپ تاپ خود باشند.این احساس آزادی و راحتی به آنان برای انجام کار بهتر انگیزه میدهد.این عبارت”جابه جایی” و تحرک تنها در دفاتر جدید بانک ING ترکیه صدق نمی کند.در حال حاضر تمام ساختمان تحت پوشش اینترنت بی سیم است.تمام کارمندان شاغل و حاضر در مجموعه از وسایل ارتباطی عصر جدید و تکنولوژی گسترده برای برقراری ارتباط استفاده میکنند که البته اینترنت و داده بی سیم (wireless) به طور وسیع در دسترس است.برای اینکه سقف به حداکثر ارتفاع خود برسد و درک و تصویر کهنه را از فضاسازی به چالش بکشد،از سقف هایی بدون حفاظ و آزاد به جای سقف های کاذب استفاده کرده ایم.تمام مشکلات سیستم مکانیکی با استفاده از سقف های مشبک دراطراف بخش داخلی و مرکزی ساختمان حل شده است.تکنولوژی انسداد jet nozzle در بخش های اداری و اتاق های ملاقات به کار رفته است.

 

 

 

 

به این طریق یکی از مشکلات مطرح شده قابل حل است.ما برای حفظ شادابی و پویایی کارمندان از روشی نو آورانه بهره جسته ایم.به همین علت رنگ ها و آگهی های تبلیغاتی فضای کاری را احاطه کرده و حس راحتی بودن در منزل را تداعی میکند.ما دیدگاه جدیدی را در استفاده از آشپز خانه ارائه داده ایم.کانتر هایی برای صرف غذا و نوشیدنی موجود است و هم چنین فضا های شخصی برای تماس های خصوصی و منفذها و قفسه هایی برای قرار دادن متعلقات و نامه های الکترونیکی هر فرد ایجاد شده است.

 

 

 

 

با مدیریت فضا های موجود،فضا های مشترک نقش و جایگاه مناسبی را در تمام ساختمان دارند.به عنوان نمونه در سالن های غذا خوری هر کس هر آنچه را احتیاج دارد میابد و نیز محلی را برای صحبت و تعامل با دیگر افراد.سالن های غذا خوری تبدیل به قلب پروژه شده اند چرا که آنرا به منظور استفاده چند گانه به بخش هایی تقسیم کرده ایم.این عملکرد چند منظوره شامل ملاقات،مطالعه،مکالمه با افراد گوناگون و به وجود آمدن زمین بسکتبال شده است.سالن بزرگ و مجهز غذا یه جای آنکه تنها برای سپری کردن ساعتی جهت صرف غذا باشد،تبدیل به قلب تپنده ای برای پروژه و محلی مملو از فعالیت های متنوع برای کارکنان می باشد.