دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

گل آپارتمانی پرنده بهشتی

معرفی گیاهان آپارتمانی_گیاه پرنده بهشتی

گل مرغ بهشتی از خانواده استرلیتزیاسه یا Strelitziaceae است اما نام انگلیسی و رایج آن Bird Of Paradise می باشد. در  زبان فارسی نیز این گل را به ترجمه نام انگلیسی اش و یا اسامی دیگری مانند گل زبان پرنده، منقار درنا یا گل درنا می شناسند.

این گل جز رده گیاهان علفی قرار می گیرد که خواستگاه اصلی اش نیز آفریقای جنوبی است.

مرغ بهشتی برگهای تقریبا روشن و چرمی مانندی دارد و زمان گلدهی شان خواهید دید که گلها به صورت افقی از آن خارج می شوند و بسیار هم شبیه سر پرندگان هستند. گیاه استرزیا جز گیاهانی است که بیشترین سازگاری را با محیطش برقرار می کند و در برابر باد نیز مقاوم هستند. از این جهت است که در باغ های ساحلی شاهد رشد فوق العاده ای از آنها هستیم. اما اگر بخواهید اقلیم کاملا مناسب این گیاه آب و هوای گرم است.

سالهاست که گل مرغ بهشتی را به عنوان یک گل زیبا و باشکوه در گوشه گوشه دنیا در منازلشان به عنوان یک گل آپارتمانی زینتی نگهداری می کنند.

 گیاه پرنده بهشتی رو توی تموم گل فروشی ها میشه دید ، یه گل خیلی معروف هستش که نگهداریش هم توی خونه خیلی سخت نیست ! ولی پاسیو خیلی براش بهتره ، توی شمال کشور میشه توی حیاط منزل اونو کاشت ولی توی زمستونا یه مشما دورش کشید.  خاستگاه آن جنوب آفریقا است. فقط ۵ گونه دارد که همگی دائمی، همیشه سبز و حساس به سرما هستند. در مناطق معتدله به شرایط گلخانه ای نیاز دارد. ارتفاع گونه مورد نظر حدود یک متر است. دارای برگ های سبز نسبتا روشن است که روی دمبرگی دراز به طول ۴۵ سانت قرار دارد. مجموعه برگ های گیاه یک حالت بادبزنی به خود می گیرند. گل آذین در انتهای ساقه ای به طول حدود ۱ متر تشکیل می شود و شمال اسپاتی سبز رنگ با لبه های قرمز رنگ بوده که به شکل قایق می باشد و از درون آن گلچه هایی خارج می شوند که دو رنگ بوده و جام گل آبی و کاسه گل زرد یا نارنجی است. گل کاملا باز شده شبیه پرنده در حال پرواز است. هر بوته پرنده بهشتی می تواند تا ۱۰ شاخه گل تولید کند.

شرایط نگهداری از گل مرغ بهشتی

  1. نور و گرما دو عامل مهم در رشد این نوع گل است. اگر در منزلتان مرغ بهشتی نگهداری می کنید باید بدانید که این گیاه باید حداقل ۶ ساعت در روز نور دریافت کند. اما توجه داشته باشید که نوع دریافت نور در فصول مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در زمستان ها نور مستقیم و در تابستان ها و فصول گرم نور غیر مستقیم می طلبد.
  2. آبدهی این گل باید به گونه ای باشد که تنها خاک گیاه خشک نشود. یعنی هرزمان که مشاهده کردید خاک گیاه در حال خشک شدن است کافیست یک لیوان آب به خاک آن اضافه نمایید.
  3. خاک مناسب برای رشد گل مرغ بهشتی میبایست خاکی قوی باشد که دارای کود حیوانی و پودر گوشت و همینطور ماسه است. نکته حائز اهمیت این است که این گیاه در اوایل فصل تابستان به کود بیشتری نیاز دارد.
  4. اگر گیاه مرغ بهشتی را در گلدان نگهداری می کنید توجه داشته باشید که گلدانش عمیق باشد.