دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

modern-kitchen

نحوه چیدمان وسایل داخل آشپزخانه

اگر به دکوراسیون آشپزخانه خود علاقه دارید حتما زندگی را هم دوست دارید. برای اینکه احساس بهتری در آشپزخانه داشته باشید، بهتر است که همه چیز را مرتب و دسته بندی شده بر طبق پیشنهاداتی از سوی دکوراتورهای نیروانا نگهداری کنید تا شلوغی و هرج و مرج فضای محبوب تان را به هم نریزد. آنچه باعث دکوراسیون آشپزخانه مناسب می شود تنها رنگ، چیدمان و کابینت با طراحی زیبا نیست. برای فردی که ساعات زیادی را در آشپزخانه می گذراند، دسترسی به آنچه نیاز دارد و نظم و ترتیب از مهمترین اصول در آشپزخانه است. ایده هایی که معرفی می شوند، شما را در جهت نظم دهی به آشپزخانه کمک می کند:

بشقاب و کاسه

به خودتان کمک کنید. اگر صبحانه خود را بر روی کابینت نوش جان می کنید، لیوان چای، ظرف پنیر و کاسه های کوچک مربا از نیازهای هر روز صبح شما محسوب می شود. برای آنکه دسترسی راحت تری به ظروف مورد نیاز خود داشته باشید، بهتر است آنها را در نزدیکی اپن کابینت قرار دهید. کشوهای بزرگ کابینت را برای این ظرف و ظروف انتخاب کنید.

ظروف ایستاده. از تقسیم کننده ها برای نظم دهی به ظروف درون کابینت استفاده کنید. در این حالت است که ظروف امنیت بیشتری دارند و مانند زمانی که مانند برج روی هم قرار می گیرند، خطر شکستن ندارند. با استفاده از تقسیم کننده کابینت دیگر نمی توانید بیش از حد توان آن از ظروف نگهداری کنید و در نتیجه عمر کابینت افزایش می یابد.

دیس و بشقاب بزرگ

نمایش مهم است. قرار دادن بشقاب های بزرگ و دیس در کابینت حتی زمانی که دکوراسیون آشپزخانه منظم است، چالش بزرگی است. یکی از راه حل ها، قرار دادن دیس و بشقاب های بزرگ به شکل افقی و روی طبقات کابینت است. اگر درون کابینت های شما فضا به اندازه کافی وجود دارد می توانید به کمک تقسیم کننده ها این بشقاب بزرگ را درون کابینت قرار دهید.

بشقاب به عنوان وسیله تزیینی. برخی از بشقاب ها آنقدر زیبا هستند که می توان آنها را به عنوان دکوراتیو در دکوراسیون آشپزخانه قرار داد. حتما برای این منظور راه حل مناسبی پیدا می کنید.

ادویه و روغن در کابینت آشپزخانه

دسترسی آسان. یکی از ویژگی های آشپزخانه خوب این است که مواد غذایی و ادویه ها زمانی که آشپزی می کنید، در دسترس باشند. بهترین حالت این است که در نزدیکی اجاق گاز کابینتی را برای نگهداری ادویه، روغن و مواد افزودنی در نظر بگیرید.

قانون بهداشت. اگر نمی خواهید دکوراسیون آشپزخانه دچار به هم ریختگی شود، سس و روغن ها را در فاصله مناسبی از سطح کار خود قرار دهید. کشو یا کمد کابینت با عمق و ارتفاع مناسب می تواند بهترین انتخاب برای قرار دارد بطری های شیشه ای باشد تا آنها را از خطر افتادن و شکستن در امان گذاشت.

ابزار آشپزی

نقش مهم کشو. چرا باید سطح کار و آشپزی خود را پر از وسیله های آشپزی کنید وقتی که می توان آنها را در فضای مناسب و در کشوی عمیق نگهداری کرد؟

استفاده راحت. روزی را به خاطر دارید که برای پیدا کردن کاردک مخصوص کیک همه کشو را زیر و رو کردید و زمان زیادی را از دست دادید؟ دیگر این خاطره تکرار نمی شود. کشوهای با عمق کم و مسطحی که وسایل آشپزی در آنها کنار هم چیده می شوند، پیدا کردن هر ابزاری را ساده کرده است.

کتاب آشپزی در آشپزخانه

 فضای از دست رفته کنار سینک برای نگهداری وسایل آشپزخانه بسیار مناسب است. کتاب های آشپزی از مواردی است که زیبایی دکوراسیون آشپزخانه را افزایش داده و برای کنار سینک هم گزینه خوبی هستند.

پایه هایی از کتاب آشپزی. قرار دادن نیمکت و کابینت جزیره در آشپزخانه پتانسیل های دکوراسیونی را بالا می برند. قفسه هایی برای نگهداری کتاب آشپزی در قسمت پایینی کابینت جزیره یا نیمکت در نظر بگیرید. کتاب آشپزی در این طبقه ها به سادگی در دسترس بوده و زیبایی فضای آشپزخانه را نیز افزایش می دهد.

ایستگاه صبحانه

آماده کردن صبحانه های جذاب و خوشمزه در اول صبح نیازمند فضایی مناسب است تا بتوان مواد مورد نیاز را در آنها نگهداری کرد و وسایل مخصوص را نیز در آنجا قرار داد. بهتر است ایستگاه صبحانه را در قسمتی قرار دهید که دور از دید میز ناهار خوری باشد تا ریخت و پاش های اول صبح دیده نشود.

قابلمه و ماهی تابه

آویزان کردن. برای آویزان کردن قابلمه و ماهی تابه در هر آشپزخانه ای فضای مناسبی را می توان در نظر گرفت. ریل و میله هایی که در زیر کابینت نصب می شوند برای این منظور پیشنهاد خوبی هستند.

دیواری از قابلمه. روش دیگری که برای آویزان کردن قابلمه و ماهی تابه در دکوراسیون آشپزخانه می توان انجام داد، این است که از دیوار خالی فضای خود استفاده کنید. قلاب های جدا گانه بر روی دیوار نصب کنید و قابلمه و ماهی تابه را از دسته به این قلاب ها بیاویزید.

سطحی در بالا. فضای خالی بالای کابینت جزیره را می توانید برای آویزان کردن ماهی تابه و قابلمه در نظر داشته باشید. بهتر است انواع رنگ پریده و یا نازیبا را برای آویزان کردن انتخاب نکنید چرا که به دکوراسیون آشپزخانه شما لطمه می زند.

قالب، سینی و دیگر و لوازم شیرینی پزی را درون فر نگهداری نکنید. بهتر است کشویی زیر فر برای این منظور در نظر بگیرید ووسایل شیرینی پزی را درون کشو قرار دهید.

اصول انبارداری

نظم و قانون. یکی از مهمترین نکات برای آشپزخانه رعایت نظم است. قرار دادن وسایل آشپزی و مواد غذایی در مکان خودشان، در وقت صرفه جویی زیادی می کند و در عین حال باعث می شود شما از تمام دارایی های خود کاملا آگاه باشید. برای نگهداری هر نوع ماده غذایی ظرف مخصوصی تهیه کنید.

بانکه و ظروف شیشه ای در دار. برای نگهداری مواد غذایی مانند حبوبات از ظروف شیشه ای در دار استفاده کنید. ظروف شیشه ای با محتویات رنگی دکوراسیون آشپزخانه شما را خاص نیز می کند.

دستمال کاغذی

آویز مخصوص. برای دستمال کاغذی مخصوص آشپزخانه فضای مشخصی را در نظر بگیرید. بهتر است این فضا دور از چشم ولی در عین حال در دسترس باشد تا علاوه بر اینکه تمیز و بدون آلودگی باقی بماند، ظاهر آشپزخانه را نیز بر هم نزند.

میله های مخفی. کابینت آشپزخانه خود را به خوبی بررسی کنید. اگر ممکن است میله ای را به طور مخفی درون کابینت قرار دهید و دستمال کاغذی و حوله ها را از آن آویزان کنید. کابینت زیر سینک دستشویی برای این منظور بسیار مناسب است.

چاقو در کابینت و دکوراسیون آشپزخانه

ایده تیز. پایه های مخصوص نگهداری چاقو در اکثر آشپزخانه ها وجود دارند ولی زیبایی چندانی شامل حالشان نمی شود! برای نگهداری چاقو در آشپزخانه از پایه مخصوص چاقو استفاده کنید و خیالتان راحت باشد که با هر سبک آشپزخانه همخوانی دارد.

ست چاقو. اگر یک ست گرانقیمت چاقو دارید و می خواهید از آن به خوبی حفاظت کنید، بعد از استفاده هر چاقو را سر جای خودش قرار دهید. در این صورت است که تیز بودن چاقو مدت زمان طولانی تری حفظ می شود و به راحتی می توانید قطعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

چاقوی وارونه. روی سطح کابینت می توانید صفحه ای قرار دهید که با شیارهای مخصوص خود امکان نگهداری چاقو به صورت وارونه را داشته باشد.

تمیز و مرتب. فضای باریکی که بین کابینت و اجاق گاز وجود دارد، می تواند برای نگهداری چاقو استفاده شود. پایه نگهدارنده چاقو را در کشوی باریک و در این فضا نصب کنید تا در حین آشپزی هم در دسترس شما باشد.

سطح برش و چاقو. کشوی مخصوصی را برای نگهداری چاقوهای متنوع خود در نظر بگیریدد تا بدانید کجا باید دنبال آنها بگردید. اگر ممکن است سطح رویی آن کابینت را نیز برای برش مواد غذایی مختلف انتخاب کنبد و تخته برش مخصوص را روی کابینت نصب کنید.

صفحات تو کار. در آشپزخانه هایی با تعداد کابینت زیاد می توان تخته برش و صفحات مخصوصی را بصورت تو کار و در قسمت زیرین سطح کابینت نصب کرد. در این حالت می توانید چاقوها را بر روی  این صفحات نگهداری کنید.