دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

گیاهان آپارتمانی،اصول نگهداری گیاهان

نگهداری گیاهان در خانه و محل کار

انسان‌ها با حرکت به سوی متمدن شدن، به سرعت از طبیعت و زیبایی‌های آن فاصله گرفته‌اند. این در حالی است که بازگشت به طبیعت از بهترین راه‌ها برای پیشگیری و درمان آثار زیان‌آور زندگی پرمشغله و صنعتی امروزی است، چراکه طبیعت مادر انسان‌ها است و آغوش سبزش می‌تواند آرامش را به آن‌ها بازگرداند.

در زندگی یکنواخت و ماشینی امروزی گیاهان آپارتمانی در خانه و محل کار به منزله پنجره‌ای هستند که به روی طبیعت گشوده می­‌شوند و حس آرامش، نشاط و سرزندگی را برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورند. امروزه به خاطر زندگی ماشینی همواره هوای منازل آلوده به مواد شیمیایی است که باعث تحریک دستگاه تنفسی و اغلب سردرد می‌شود. گیاهان آپارتمانی در منازل و محیط‌های بسته می‌توانند به عنوان یک پادزهر عمل کنند. آنها با شکستن پیوند بین مواد شیمیایی آنها را به عنوان غذا مصرف می‌کنند ودر نتیجه بسیاری از موادی که باعث آلوده شدن هوای داخل خانه می‌شوند  را از بین می‌روند

انسان در تعامل با گل و گیاه، آب و دیگر مظاهر طبیعت به آرامش روحی دست پیدا می‌­کند. بنابراین برخلاف آنچه تصور می­‌شود، گیاهان آپارتمانی صرفاً وسایلی برای زیبایی اتاق و محل کار نیستند بلکه تأثیرات روانی و نقش آن­ها در تلطیف هوا را نمی­‌توان نادیده گرفت. به عنوان مثال وجود گیاهان آپارتمانی در محیط‌های کاری فواید بسیار زیادی دارد. تحقیقات گسترده‌­ای که در این زمنیه انجام‌شده است نشان می­‌د‌هد که وجود گل و گیاه در محیط کار باعث کاهش بیماری­‌های پوستی، تنفسی و سردردهای عصبی می­‌شود و بازده کارکنان را افزایش می­‌دهد.

نگهداری گیاهانی آپارتمانی

برای نگهداری گیاهان در محیط آپارتمان باید رطوبت و دمای بالا فراهم شود. این شرایط در گلخانه­ های محل تولید گیاهان آپارتمانی به­ خوبی فراهم می‌­شود و گیاهان در این شرایط بسیار شاداب و با طراوت هستند. در منازل نیز باید تا حد امکان چنین شرایطی را برای این‌گونه گیاهان ایجاد نمود. بدین منظور می­‌توان رطوبت هوا را در اطراف گلدان با اسپری کردن روزانه آب در بهار و تابستان و همچنین اسپری کردن آب ولرم روی برگ‌­ها ایجاد نمود. در پاییز و زمستان نیز برای ایجاد چنین رطوبتی می‌توان از دستگاه بخور استفاده کرد و یا گذاشتن کتری روی بخاری و قرار دادن حوله مرطوب بر روی شوفاژها، رطوبت موردنیاز گیاهان آپارتمانی را تأمین کرد.

رمز موفقیت در نگهداری گل و گیاهان آپارتمانی این است که برای آن‌ها شرایطی در آپارتمان فراهم شود که مشابه زادگاهشان باشد.

گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی،نیروانا،دکوراسیون داخلی