دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

همه چیز درباره رنگ سبز

در دنیای طراحی به عنوان حوزه ای طبیعی و روحانی، رنگ سبز نشانی از رشد، هارمونی و امید به شروعی دوباره به حساب می آید. در این سری از معنای رنگ ها می خواهیم رنگ را در محدوده وسیعی از چشم انداز خود بررسی کنیم: طراحی، روانشناسی، فلسفه و طبیعت. پیش تر رنگ های قرمز، نارنجی و زرد را مورد بررسی قرار داده ایم اما اکنون زمان آن رسیده که بر روی رنگ سبز تمرکز پیدا کنیم؛ رنگ جهان طبیعت و همچنین نمادی از جریان زندگی و حرکت. جالب است بدانید که این رنگ، رنگ سال ۲۰۱۷ نیز معرفی شده است. برای اینکه بتوانیم از آن به خوبی در فضای خانه خود بهره ببریم بیایید با خواندن این مطلب از ما، رنگ سبز را بهتر بشناسیم.

تاثیر رنگ سبز در خلق و خو 

رنگ سبز به عنوان رنگی همواره همراه طبیعت در بین مردم مجبوبیت زیادی داشته و در بین آنها تمایل به استفاده از آرامش این رنگ در محیط اطراف بسیار زیاد است. رنگ سبز نشان دهنده رشد و نمو، شادابی و هارمونی است و هم چنین احساس آرامش و امنیت را در بین افراد افزایش می دهد. سبز روشن که بیشتر یادآور فصل بهار و شادابی مرتبط با این فصل است به نسبت جنگل تیره و تاریکی که یادآور ترس و اندوه است میزان انرژی بهتر و بیشتری را انتقال می دهد.

سبز نشان دهنده رشد و نمو، است و حس آرامش و امنیت را در بین افراد افزایش می دهد

رنگ سبز در فنگ شویی

این رنگ نشان دهنده التیام، رشد و امید است. رنگ سبز به دلیل آرامشی که به همراه دارد انتخاب خوبی برای فضای نشیمن و اتاق خواب ها خواهد بود و فضا را وسیع تر نشان خواهد داد.

رنگ سبز به دلیل آرامشی که دارد انتخاب خوبی برای فضای نشیمن و اتاق خواب ها خواهد بود

رنگ سبز در طبیعت

رنگ جنگل، چمن و بسیاری از غذاهای تازه سبز هستند؛ بنابراین این رنگ یکی از فراوان ترین ها در طبیعت به حساب می آید. از آنجایی که ما در محیط طبیعی زیاد تحت احاطه رنگ سبز قرار گرفته ایم، آوردن مقداری از این رنگ در فضای خانه بسیار دلنشین خواهد بود که فرقی هم ندارد که رنگ دکوراسیون خانه شما باشد یا حتی گیاه خانگی.

آوردن مقداری از رنگ سبز جنگل در فضای خانه بسیار دلنشین خواهد بود

تاثیر رنگ سبز بر چاکراها

اگر با یوگا و مدیتیشن آشنایی داشته باشید باید تا به حال کلمه چاکرا به گوشتان خورده باشد. بودایی ها و هندی ها بعضی قسمت های بدن را مرکز انرژی دانسته اند. چاکراها از انتهای ستون فقرات شروع شده و تا فرق سر ادامه پیدا می کنند. چاکراهای پایین بیشتر مربوط به شرایط جسمی و چاکراهای بالاتر مربوط به شرایط روحی ما هستند.چاکرای قلب که با انواع رنگ سبز همراه است مرکز سایر چاکراها بوده و نشان دهنده ارتباط بین روح و جسم، لذت، عشق و آرامش احساست درونی است. زمانی که چاکرای قلب در تعادل باشد ما می توانیم عشق ورزیده و محبت و مهربانی داشته باشیم.

چاکرای قلب که با انواع رنگ سبز همراه است

رنگ سبز در طراحی

نحوه ای که رنگ سبز در طراحی دکوراسیون به کار می رود به چگونگی سر و کار داشتن با آن در شرایط خاص بستگی دارد. برای مثال سبزهای روشنی مثل سبز فسفری و لیمویی برای خانه های مدرن انتخاب بسیار خوبی به حساب می آیند با این تفاوت که سبزهای تیره تر و خالص تر بیشتر برای فضاهای سنتی و قدیمی مناسب هستند. شما همچنین می توانید با اضافه کردن مقداری رنگ آبی به سبز خود ترکیبی فوق العاده و جذابی بسازید و یا حتی کمی گلی کردن و کدر کردن آن هم می تواند در سبک مدرن بودن فضای شما موثر باشد. بنابراین در هماهنگی رنگ ها دقت داشته باشید و هرچیزی را برای همراهی با این رنگ انتخاب نکنید. رنگ سبز هم با زرد زیبایی خیره کننده ای دارد و هم آبی  و یا اینکه حتی می توانید این رنگ را را در کنار بنفش و یا هررنگ متضادی که نمایی جذاب بسازد نیز قرار دهید.

سبزهای روشنی مثل سبز فسفری و لیمویی برای خانه های مدرن انتخاب خوبی به حساب می آیند

استفاده از رنگ سبز در فضای خانه

نعنایی کمرنگ و رنگ تخم اردک که سبزی کمی کدر و کمرنگ است برای آشپزخانه بسیار مناسب هستند. همچنین رنگ های لطیف بهاری برای تازه کردن فضای مطالعه، اتاق خواب و نشیمن هم پیشنهاد می شوند. ولی برای فضای مطالعه و کتابخانه قدیمی خود پیشنهاد می کنیم که از سبز براق و خالص استفاده نکنید.

نعنایی کمرنگ که سبزی کمی کدر و کمرنگ است برای آشپزخانه بسیار مناسب هستند

رنگ سبز و تاثیر آن بر شما

در صورتی که رنگ سبز را دوست داشته باشید می تواند انتخاب آرامش بخشی برای دیوارهایتان به حساب بیاید. اگر هم انتخابتان بر این است که رنگ سبز را در عناصر نسبتا کوچی در فضای خانه خود داشته باشید بهتر از است قبل از رنگ کردن دیوارها به فکر داشتن گیاهان خانگی باشید.