دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

انتخاب کف پوش

کفپوش تیره بهتر است یا روشن؟

در مقایسه با کفپوش‌های تیره انواع روشن نیز محاسن و معایب خود را دارند، البته اولویت تهیه هریک از آنها را سلیقه شما مشخص خواهد کرد.

این روزها بسیاری از مالکان خانه‌های قدیمی در حال بازسازی ملک خود و تغییر دکوراسیون آن هستند تا آن را بهتر و سریعتر اجاره دهند؛ افرادی هم هستند که قرار است بزودی به واحد مسکونی نوساز خود نقل مکان کنند، بنابراین سعی می‌کنند بهترین دکوراسیون را برای خانه خود در نظر بگیرند. انتخاب مصالح و چیدمان وسایل، یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌ها برای داشتن خانه ای زیبا به شمار می‌رود. در این نوشتار، نکاتی درباره کفپوش منزل مطرح شده است.

آنچه قرار است کف، دیوراها و فضای خالی خانه را پر کند نه تنها معیاری برای سنجش ذوق و سلیقه صاحب خانه خواهد بود، بلکه به طور مستقیم با احساس آرامش و آسودگی خاطر اهالی خانه ارتباط داشته و به این ترتیب باید دقت بیشتری در انتخاب آنها شود. برای مثال کفپوشی که شما قرار است خانه خود را با آن فرش کنید می‌تواند دکوراسیون خانه‌تان را کلاسیک یا مدرن کند. بنابراین نخستین گام می‌تواند انتخاب کفپوش به ویژه رنگ آن باشد. اینجاست که داشتن اطلاعات دقیق از کاربرد کفپوش های تیره یا روشن اهمیت زیادی می‌یابد.

اگر شما هم قرار است جلوه جدیدی به خانه خود بدهید و در انتخاب کفپوش تیره یا روشن دو دل هستید توصیه می‌کنیم این نکات را در نظر داشته باشید:

نکاتی برای تیره پسندها

اگر کفپوش تیره را بیشتر می‌پسندید کمی تامل کنید، واقعیت این است که اگر چه کفپوش تیره کثیفی را کمتر نشان می دهد اما انواع تیره کفپوش تا حدی فضای خانه شما را هم تیره می‌کند بنابراین استفاده از آنها در فضاهای کوچک یا اتاق‌هایی که تاریک و کم نور هستند توصیه نمی‌شود. البته درصورتی که تمایل زیادی به کاربرد آنها در خانه‌تان دارید پیشنهادی برای شما دارم که تا حدی می‌تواند آثار استفاده از کفپوش های تیره را در محیط زندگی‌تان کم کند. اینکه برای سایر عناصر دکوراسیون مانند دیوارها و وسایل خانه از رنگ‌های روشن و ملایم کمک بگیرید.

نورپردازی نیز ایده دیگری است که می‌تواند تا حدی تیرگی کفپوش ها را تعدیل کند

درصورتی که تصمیم گرفته‌اید کفپوش اتاق نشیمن را تیره کنید، توصیه می‌کنم از رنگ‌های گرم برای مبلمان خود بهره بگیرید. این انتخاب فضایی دنج و پر از آسایش را برای شما فراهم می‌آورد. فراموش نکنید که بافت و گره‌هایی که در کفپوش ها وجود دارند نیز سهم مهمی در جلوه دادن به زیبایی محیط و انتقال احساس آرامش به شما خواهند داشت بنابراین بهتر است در هنگام خریداری کفپوش‌ها از انواعی استفاده کنید که درون آنها گره‌هایی به صورت تکراری وجود دارد.

در این میان اتاق خواب از جمله فضاهایی است که در چهارچوب خانه اهمیت زیادی دارد، زیرا در این فضا قرار است شما استراحت کرده و انرژی و آرامش از دست رفته‌تان در طی روز به دست آورید.

اگر در این فضا از کفپوش های چوبی تیره به همراه رنگبندی بنفش در دیوارها، روتختی و سایر منسوجاتی که در این محیط کاربرد داردکمک بگیرید، مطمئن باشید دل کندن از این اتاق برایتان سخت خواهد بود.

چقدر در نظافت زرنگ هستید؟

یک نصیحت دوستانه دارم! اگر مشکل چندانی با گردزدایی و نظافت مرتب کفپوش‌ها ندارید و بیشتر کلاسیک بودن فضای خانه برایتان اهمیت دارد، به طور قطع کفپوش های تیره می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند.

به یاد داشته باشید رنگ‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند و تیره هستند خیلی زود گرد و غبار و ذراتی را که روی آنها جا خوش کرده اند نشان می‌دهند. بنابراین باید به دفعات متعدد و در فاصله زمانی کوتاهی آنها را تمیز کنید. کفپوش‌های بسیار تیره که به رنگ مشکی نزدیک هستند، در کنار دیوار روشن و خنثی به راحتی همنشین شده و ترکیب رنگ بندی زیبایی را به نمایش می‌گذارند.

امروزه کفپوش‌های تیره رنگ و چوبی تنها کفپوش های تیره موجود در بازار نیستند بلکه تنوع آنها شامل مواد متنوعی مانند بامبو، لمینت و وینیل می‌شود که در مقایسه با کفپوش‌های چوبی بسیار ارزان‌تر هستند.

دیگر اینکه نظافت و نگهداری از آنها نیز به مراتب ساده تر از کفپوش های چوبی است. پس اگر دوست دارید کفپوش های خانه شما تیره رنگ باشند اما خریداری نوع چوبی و تیره هزینه بسیاری را به بودجه خانواده‌تان تحمیل خواهد کرد بهتر است سری به بازار بزنید و این نوع کفپوش ها را هم از نزدیک ببینید.

اولویت با سلیقه شماست

در مقایسه با کفپوش‌های تیره انواع روشن نیز محاسن و معایب خود را دارند، البته اولویت تهیه هریک از آنها را سلیقه شما مشخص خواهد کرد. توجه داشته باشید که اگر چه کفپوش های روشن به اندازه انواع تیره شیک و رویایی نیستند اما ویژگی‌هایی دارند که خریداری و استفاده از آنها می‌تواند آنها به یکی از اولویت‌های شما در انتخاب یک کفپوش زیبا و دلنشین برای فضای خانه‌تان تبدیل کند.

برای نمونه آنها مشکل نشان دادن گرد و غبار و ذراتی را که روی آن نشسته‌اند ندارند. پس اگر شما از جمله افرادی هستید که فرصت کافی برای نظافت خانه و گردگیری ندارید کمی به این نوع از کفپوش ها فکر کنید، شاید نظرتان به آنها جلب شود. البته اگر دوست دارید کف پوش خانه‌تان چوبی باشد و تنها مشکل شما نظافت مداوم آنهاست سری به بازار بزنید و از کف‌پوش‌های چوبی روشن دیدن کنید. هرچند که آنها از نظر جلوه ای که به محیظ خانه می‌دهند تفاوت‌های زیادی با انواع تیره خود دارند اما می‌توانند انتخاب خوبی برایتان باشند.

ایده ای برای داشتن خانه ای دلبازتر

صبر کنید و کفه ترازوی محاسن را به نفع کفپوش های تیره سنگین نکنید. هنوز نکات دیگری درباره آنها باقی مانده که خواندنی است. اینکه کفپوش های روشن در کنار سایر محاسنی که دارند، فضای خانه شما را بزرگتر و دلبازتر نشان می‌دهند. ویژگی‌ای که می‌تواند این دسته از کفپوش‌ها را به گزینه ای بسیار مناسب برای دکوراسیون خانه های کوچک و کم نور تبدیل کند.

برای همه ما پیش آمده است که در انتخاب کالای مورد نیاز خود به جهت رنگ همچنین محاسن و معایب دیگر آن دو دل بوده‌ایم و انتخاب قطعی برای ما سخت بوده است.

توصیه ما به شما این است که اگر در مقوله خرید و کاربرد کف‌پوش بین رنگ‌های روشن و تیره دو دل هستید و این امر قدرت تصمیم گیری از شما را سلب کرده است، به سراغ رنگ‌هایی بروید که در حد وسط این دو طیف قرار می‌گیرد. کفپوش های چوبی با طیف رنگی متوسط که در گروه تیره و روشن قرار نمی‌گیرند. با این انتخاب می‌توانید نفس راحتی بکشید و خود را از دودلی نجات دهید زیرا به صورت نسبی از محاسن هر دو رنگ بهره‌مند می‌شوید بدون اینکه درگیر مشکلاتشان شوید.