دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

کلاژ روی شیشه،اکسسوری

کولاژ روی شیشه را در 4 مرحله یاد بگیرید

کولاژ روی شیشه یکی از هنرهای پتینه است که به راحتی می توانید در منزل تان روی ظروف شیشه ای قدیمی انجام داده و با انها دکوراسیون داخلی تان را زیبا و متفاوت کنید.

آموزش کولاژ روی شیشه، یکی از تکنیک های پتینه

پتینه به معنای ایجاد نمایی کهنه است. این هنر تکنیک‌های متنوعی دارد که با استفاده از آن می‌توانید نمای سطوح مورد نظرتان را شبیه به سنگ مرمر، چوب، فلز و. . . تغییر دهید. همچنین می‌توانید روی ظروف و بطری‌هایی که در خانه بلااستفاده مانده را با تکنیک‌های مختلف پتینه هنرمندانه طراحی کنید. یکی از دلایل محبوبیت این هنر علاوه بر زیبا بودن، مقرون به صرفه بودنش است.

بسیاری از افرادی که سال‌ها در این زمینه آموزش دیده‌اند و عاشقانه این هنر اصیل را دنبال کرده‌اند، امروزه تکنیک‌های جدید پتینه را به هنرجویان مشتاق این رشته آموزش می‌دهند. آموزش این هنر زیبا آسان است و هر کسی با هر میزان آگاهی از هنر می‌تواند آن را فراگیرد اما یادگیری فوت کوزه‌گری پتینه قطعا به تجربه و گذر زمان احتیاج دارد.

مرحله اول آموزش کولاژ روی شیشه

در گام اول باید یک ظرف شیشه‌ای تهیه کنید؛ هر ظرفی با هر مدلی که خودتان می‌پسندید. انتخاب ما در این آموزش ظرفی شبیه بشقاب است. برای تهیه این ظرف و دیگر لوازم مورد نیاز سری به یکی از فروشگاه‌های معتبر عرضه لوازم پتینه و رنگ‌های آکریلیک بزنید. ابزار مورد نیاز شما برای داشتن این ظرف زیبا چسب ورق طلا، ورق طلا ، دورگیر طلایی اکلیلی، کاغذهای طرحدار ترانسفر، رنگ آکریلیک، قلم‌مو، تامپون، مدیوم ترک و کریستال سرورنیک است.

مرحله دوم آموزش کولاژ روی شیشه

سطح ظرف را کامل تمیز کنید، سپس بخشی از طرح مورد نظرتان را از کاغذ ترانسفر جدا کرده و پلاستیک محافظ روی آن را ‌بردارید. طرح را پشت ظرف شیشه‌ای قرار دهید و با کمک یک ابر خیس، روی سطح پشت ظرف بکشید. بعد از چند ثانیه کاغذ ترانسفر را از ظرف جدا کنید. مشاهده می‌کنید طرح مورد نظرتان کاملا بر پشت ظرف شیشه‌ای افتاده است.

مرحله سوم آموزش کولاژ روی شیشه

در قسمت‌های بدون طرح ظرف و با استفاده از یک دورگیر اکلیلی طلایی‌رنگ طرح‌هایی به دلخواه بکشید. بعد از خشک شدن ظرف، این طرح‌ها همچنان برجسته روی ظرف باقی خواهد ماند. در قسمت‌هایی از ظرف که می‌خواهید ترک بخورد، کمی مواد کراکل مدیوم ( مدیوم ترک )بزنید و صبر کنید تا خوب خشک شود. سپس با استفاده از رنگ‌های آکریلیک (به رنگ دلخواه) و تامپون پشت ظرف را کاملا به شکل ابر و بادی رنگ‌آمیزی کنید. با این تکنیک، ترک‌های‌ریزی پشت ظرف ایجاد می‌شود. حالا صبر کنید تا ظرف کاملا خشک شود.

مرحله چهارم آموزش کولاژ روی شیشه

در مرحله بعد یک لایه از چسب ورق طلا را پشت کار بزنید و با تامپون آن را روی سطح کار پخش کنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد تمام سطح پشت ظرف را ورق طلا بچسبانید. در مرحله آخر برای اینکه ظرف کاملا قابل شست‌وشو شود، تمام سطح کار را با کریستال سرورنیک بپوشانید. (در صورتی که با دستور ساخت سرورنیک آشنایی ندارید، حتما از فروشنده فروشگاهی که سرورنیک را تهیه می‌کنید در رابطه چگونگی نحوه ساخت آن سوال بپرسید)