دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

رازهای طراحی

۱۵ رمز طراحی از طراحان حرفه ای آموخت

۱-منظم کردن لباس ها مانند رنگین کمان.

تعداد زیادی لباس دارید؟ جای هیچ نگرانی ای نیست. جیمی نواک، پایه گذار موسسه نواک LLC می گوید: «با قرار دادن لباس هایم بر اساس رنگ شان، کاری می کنم کمدم جا دار به نظر برسد». حتی این رنگ­بندی ها برای ترتیب دادن به کتاب ها در قفسه بر اساس رنگ شان نیز جوابگو هستند.

۲-اشیای فلزی کوچک را تعویض کنید.

از آنجایی که ممکن است تعویض اسباب و اثاثیه سنگین هر از چند سال یک بار هزینه بر باشد، نواک بهترین کاری که ممکن است را انجام می دهد: «کشو های جدید میخرم و دست­گیره های کابینت ها را عوض می کنم و اگر امکانش وجود دشته باشد، وسایل اضافه تری را برای ایجاد ظاهری منسجم تر برای حمام می خرم.»

۳- از حوله های سفید در حمام استفاده کنید.

این کار باعث به وجود آمدن ظاهری خنثی می شود و به شما اجازه می دهد هر رنگ دیگری را که می خواهید به هر اندازه که مایل باشید تغییر دهید.  نواک می گوید: «در زمان نظم دادن به خانه این کار ها باعث ایجاد حس لوکس و راحت بودن می شود، پس چرا از آنها بهره ­مند نشوید؟.»

۴- میز اتاق پذیرایی را به صورت دایمی نصب کنید.

اگر نمی خواهید میز رسمی­تان پر از وسایل اضافه شود آنها را مرتب بچینید. نواک می گوید: «من با قرار دادن مستقیم ظرف ها از ماشین ظرف­شویی بر روی میز ناهار­خوری، دیگر آنها را در کابینت قرار نمیدهم.»

 

۵- در ها را با گل های گلدانی تزیین نمایید.

نواک در ادامه می گوید: «در زمان مرتب نمودن خانه هیچ چیزی به اندازه گل های آویزان درب جلوی خانه «به خانه جدیدتان خوش آمدید» را القا نمی کند». پس چرا این حس شفاف و سرزنده را  به خانه­ تان اضافه نکنید؟.

 

۶-وسایل را زیاد بالا نصب نکنید.

خانم لئو اهل کشور کره، موسس و مدیر ارشد فناوری شرکت Furnisher می گوید بیشتر افراد تمایل به آویزان کردن دکوراسیون خانه در محلی بالا دارند که باعث می شود سقف پایین به نظر رسد. او می گوید: «در اغلب موارد دکور های آویزان از دیوار را یک فوت بالا تر از  میز موجود در اتاق قرار دهید.»

۷-اعداد فرد را به کار ببرید.

اگر وسایل زیادی را روی میز قهوه تان قرار دهید خیلی شلوغ به نظر میرسد و اگر کم باشد باعث می شود که میز خالی به نظر برسد. خبر خوب این است که خانم لئو توانسته فکری برای این مسئله کند: «همیشه سه وسیله و یا سه مجموعه از وسایل را برای تزیین سطوح داشته باشید.» این انجام شد و این هم انجام شد.

۸- از جزئیات نگذرید.

وقتی که بحث گل های تازه می رسد، مورگان اونر، صاحب شرکت Haven ، می گوید گلها هر چه بیشتر باشند باعث ایجاد حالت شاد تری می شود–اما تمام پس­ انداز زندگی تان را صرف خرید آنها نکنید. او می گوید: «من تعدادی دسته گل از Trader Joe’s می خرم، سپس آنها را جدا و در گلدان های مختلف و یا گلدان های سنگی در اطراف خانه قرار می دهم. »

۹-وسایل پارچه ای را به درستی تا بزنید.

موارد استفاده تمام تا زدن ها به طور یکسان، و یا به طور مناسب، نیستند و در مورد حوله پیچیدن نیز طوری است که انگار شما را به یک حمام آب گرم دعوت می کند. اونز می گوید: «اگر که جای مناسب برای قرار دادن و نمایش آنها را داشته باشید، مثل کنار وان حمام و یا در قفسه باز برای اینکه همه آن را ببینند، این کار واقعا جذاب و هیجان انگیز است.»

۱۰- نور­دهی خانه را سطح بندی کنید.

در نظم دادن به خانه، محیط خیلی مهم است و نور در مرکز این اهمیت قرار دارد. خانم تریسی کای گریفین، طراح ارشد شرکت Express Homebuyers می گوید: «وقتی که به نور غیر طبیعی نیازمندید بر روی لایه های مختلف در ارتفاعات متفاوت کار کنید.»

۱۱- همیشه نقطه ای کانونی برای اتاق در نظر بگیرید.

اگر اتاقی داشتید که دارای نقطه کانونی نبود (مثل شومینه و یا یک پنجره بزرگ)، یک نقطه کانونی برایش در نظر بگیرید. خانم گریفین می گویند: «در چهارچوب در بایستید، به درون اتاق نگاه کنید و ببینید چمشان­تان به طور طبیعی به کجا متمایل می شود– این مکان به احتمال زیاد نقطه کانونی اتاق است.» یک اثر هنری بزرگ را در آن نقطه بیاویزید و باقی اتاق را منظم کنید.

۱۲- هیچ وقت مبلمان رنگی خریداری نکنید.

آقای جاستین ام. ریوردار از شرکت دکوراسیون داخلی Spade and Archer  می گوید: «مبل های قرمز رنگ خیلی زودتر از شلوار های جین دمپا گشاد از استایل می افتند» در عوض، ایشان می گوید به مبلمان با رنگ های طبیعی، مثل رنگ های خاکستری و یا سفید، بسنده کنیم که به مدت خیل طولانی­تری استایل شان باقی می ماند. «اگر باید رنگ قرمز در اتاق نشیمن تان وجود داشته باشد، در عوض بالش ها و رو مبلی های قرمز بخرید.»

۱۳- قالی های بلااستفاده را کنار بگذارید.

میشکا مونرو از شرکت M | Monroe Design می گوید از قالی ها می توان به نحو احسن برای تعریف فضا و اضافه کردن گرما استفاده کرد. او همچنین میگوید: «در یک خانه مرتب هیچ وقت بیش از اندازه قالی نمی بینید، چون با این کار به نظر می رسد سعی در پنهان کردن کف آسیب دیده خانه تان را دارید. » بنابراین کار های اساسی را مد نظر قرار دهید: یک قالی بزرگ در یک اتاق بزرگ و بدون پا دری بیرون از در اصلی.

۱۴- ترسی از استفاده رنگ های تیره نداشته باشید.

اینکه محتاطانه کار را انجام دهید کلاسیک به نظر می رسد، اما تا حدی باید برای اینکه اتاق احساس منظم بودن کند رنگ های مختلف را با هم ترکیب کنید. ایسن می گوید: «به طور هدفمند از رنگ های تیره و وسایل تیره استفاده نمودن نه تنها به فضا عمق می بخشد بلکه باعث ایجاد حس و دراما نیز می شود.»

۱۵- آثار هنری بزرگ را انتخاب کنید.

با این که سرمایه ­گذاری روی آثار بسیار گران­ قیمت ممکن است ترسناک باشد (می تواند سرمایه­ گذاری پر سودی هم باشد)، چرلی ایسن از گروه Interior Marketing می گوید این راهی مناسب برای طراحی خانه است. او می گوید: «تابلوهای بزرگ به هر اتاقی احساسات را القا می کنند.»