دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

سیستم نورپردازی داخلی

استفاده از نور در سرویس بهداشتی

یکی از عناصر مهم و تاثیر گذار در تمام محیط زندگی ما، عناصر روشنایی بخش و نورپردازی مناسب است. در سرویس بهداشتی نیز انتخاب چراغ و سیستم روشنایی مناسب از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در این مطلب به مواردی اشاره خواهد شد که در انتخاب چراغ و سیستم روشنایی سرویس بهداشتی به شما کمک خواهد کرد.

می توان قسمتی که روشویی و آینه قرار دارند با سیستم روشنایی متمرکز روشن کرده و قسمت قرار گیری دوش حمام را با سیستم نورپردازی متفاوتی روشنایی بخشید که برای ایجاد روشنایی متمرکز در سرویس بهداشتی از لوستر ها و چراغ های آویز نیز می توانید استفاده کنید.

ر مکان هایی مانند سرویس بهداشتی بهتر است که از نور سفید رنگ استفاده کنید؛ در مکان هایی مانند اتاق نشیمن که نیاز به تمرکز ندارد معمولا نور زرد رنگی که به رنگ خورشید نزدیک تر باشد مورد استفاده قرار می گیرد تا فضایی آرام ایجاد شود، اما در سرویس بهداشتی نور سفید مناسب تر است.

به کار بردن سیستم های غیر مستقیم روشنایی سرویس بهداشتی نیز بسیار کارآمد بوده و ننیز گهداری از آن ها ساده تر است. از این سیستم روشنایی می توان در پشت آینه و یا اطراف آن استفاده کرده و فضایی دلباز تر و کاربردی ایجاد کرد.

  • هالوژن های سقفی

برای طراحی سقف سرویس بهداشتی و برای ایجاد سیستم روشنایی سرویس بهداشتی کارآمد می توانید به راحتی از هالوژن های سقفی استفاده کنید.

با در نظر گرفتن محل قرار گیری لوستر سقفی این هالوژن ها با فواصل مشخص در سقف به کار برده شده و برای ایجاد سرویس بهداشتی مدرن و زیبا بسیار ایده آل هستند.

سیستم روشنایی غیر مستقیم

سیستم های روشنایی غیر مستقیم معمولا دارای میزان روشنایی ۰ تا ۱۰ درصد هستند.

سیستم روشنایی غیر مستقیم معمولا چراغ های ال ای دی هستند که در اطراف سقف های کاذب و در ترکیب با چراغ های سقفی و یا در اطراف آینه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

سیستم روشنایی دیواری

چراغ های دیواری می توانند به شکلی قرار بگیرند که بخش خاصی از دیوار و یا یک وسیله و اکسسوار را به شکلی خاص روشن کنند. مدل چراغ دیواری می تواند بر اساس سبک مورد نظر شما انتخاب شده و طراحی سرویس بهداشتی را کامل کند.

چراغ های دیواری معمولا با مورد توجه قرار دادن آینه، به عنوان اکسسوار های روشنایی بخش در اطراف آن مورد استفاده قرار می گیرند.

چراغ های دیواری هم از نظر کاربردی و هم از نظر تزئینی انتخاب های مناسبی به شمار می روند. به جای استفاده از روشنایی سقف به تنهایی، با استفاده از چراغ های دیواری زیبا و خاص در کنار آن می توانید فضایی جذاب در این مکان ایجاد کنید

  • استفاده از چندین روشنایی سرویس بهداشتی در کنار یکدیگر

لوستر های سقفی، چراغ های دیواری و چراغ های ال ای دی را می توان در کنار یکدیگر به کار برد. می توانید از دو عدد چراغ دیواری در اطراف آینه و از چراغ های ال ای دی و هالوژن های سقفی در بخش وان و دوش حمام استفاده کنید.

  • انتخاب عنصر روشنایی بخش بر اساس سبک طراحی سرویس بهداشتی

برای افرادی که به طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی اهمیت می دهند، سبک های متنوعی در طراحی این مکان وجود دارد. اگر به سبک کلاسیک علاقه مند هستید و می خواهید که سرویس بهداشتی ای به این سبک طراحی کنید، تمام لوازم موجود در این مکان، از جمله کابینت، آینه و لوستر و یا چراغ دیواری را باید به سبک کلاسیک انتخاب کنید.

اگر سرویس بهداشتی با سبک مدرن و یا مینیمال در اختیار دارید نیز می توانید چراغ و عناصر روشنایی بخش این مکان را بر اساس سبک موجود انتخاب کنید.