دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

colorful design

رنگ آمیزی در دکوراسیون منزل

 

رنگ آمیزی در دکوراسیون منزل

آبی:

یکی از رنگ هایی که در میان عموم مردم از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد رنگ آبیست. شاید این محبوبیت به دلیل حس آرامش ، سکوت ، سکون و اعتمادی باشد که این رنگ القا می کند. استفاده از این رنگ به خصوص در محیط هایی کارمندی و ورزشی پیشنهاد می شود. در دکوراسیون کابینت آشپزخانه اما این رنگ می تواند جلوه خاصی به فضا مخصوصا در فضای بین کابینت و یا درب ها بخشد. آرامش و ظرافتی که این رنگ به فضای دکوراسیون خانه می بخشد بی نظیر است.

مشکی:

یک رنگ کاملا قوی و پر قدرت که با خود سلطه طلبی و اقتدار را به ذهن القا می کند. در کابینت آشپزخانه اما این رنگ بسیار پر طرفدار می باشد. مخصوصا اگر به صورت براق و به همراه رنگ ضد خودش بکار گرفته شود. ترکیب سفید و مشکی کانتراستی زیبا و جذاب در فضای کابینت آشپزخانه و همچنین دکوراسیون منزل ایجاد می کند.

قهوه ای :

یکی دیگر از رنگ های پرطرفدار مخصوصا در دکوراسیون خانه های ایرانی رنگ قهوه ای می باشد که در بسیاری از موارد از ترکیبش با رنگ کرم استفاده می گردد. این رنگ با خود حس طبیعت ، سادگی ، استحکام و پایداری و استواری را به همراه دارد.

بنفش:
این رنگ را می توان به نوعی مرز میان هیجان و انرژی قرمز و سکون و آرامش آبی در نظر گرفت. در دکوراسیون کابینت مدرن و مخصوصا در سبک کابینت پلی گلاس و کابینت های گلاس این رنگ می تواند فضای خانه و آشپزخانه را بسیار متفاوت و گیرا نماید. وقتی جذابیت ذاتی این رنگ در کنار براقیت متریال های های گلاس و پلی گلاس قرار گیرد جلوه زیبایی به فضا می بخشد.

سفید:

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون خانه و کابینت آشپزخانه هیچ قانون خاصی ندارد و در هر جا می توان آن را بکار گرفت. این رنگ حس پاکی ، روشنی ، صلح و جوانی را القا می کند. چیزی که این رنگ را در دکوراسیون منزل بسیار کاربردی کرده است قابلیت فوق العاده آن در بزرگ تر و روشن تر نشان دادن فضاست که مخصوصا در اتاق های کوچک یا کم نور بکار می آید. حسن دیگری این رنگ امکان استفاده طیف وسیعی از رنگ ها در کنار آن می باشد که کار را برای ست کردن رنگ ها در دکوراسیون منزل راحت می کند. از طرفی این رنگ به دلیل خنثی بودنش ، به رنگ هایی که در کنارش قرار می گیرند جلوه و روحی خاص می بخشد. برای مثال ماهی قرمزی در تنگ را تصور کنید که در یک اتاق خالی و تماما سفید قرار گرفته است. تصور کردن جلوه زیبای رنگ قرمز در این حالت راحت می باشد!

زرد:

زرد از رنگ های اصلی و صدر نشین دسته رنگ های گرم و به یاد آور انرژی ، روشنایی و حرارت خورشید است. رنگ آرامی نیست. بر عکس پر از هیجان و شور و تحرک می باشد. از این رو در دکوراسیون خانه استفاده از آن در مقیاس بزرگ پیشنهاد نمی شود. زیرا آرامش را بر هم می زند. اما با بکار گیری آن در مقیاس های کوچک در قسمت های مختلف منزل می توان انرژی و پویایی این رنگ فوق العاده را به دکوراسیون منزل وارد کرد.

خاکستری:

رنگی خنثی میان سفید و سیاه محسوب می گردد که مخصوصا در طراحی دکوراسیون منزل و همچنین کابینت آشپزخانه مدرن و امروزی بسیار به کار گرفته می شود. ترکیب این رنگ با رنگ زرد در کابینت آشپزخانه مدرن بسیار خلاقانه و متفاوت خواهد بود و به نوعی تقابل انرژی و تحرک زرد از یک طرف و خنثی و ساکن بودن رنگ خاکستری از طرف دیگر جالب توجه خواهد بود و یکی از رنگهای مورد استفاده در اکثر محصولات نبروانا است.

قرمز:

جزو اصلی ترین رنگ های گرم می باشد که نشان گر عشق ، شور و هیجان ، انرژی و نشاط می باشد و در دکوراسیون منزل مخصوصا برای شکستن فضاهای سرد و خنثی بسیار موثر است. البته باید توجه داشت که استفاده از آن در مقیاس بزرگ در فضای کوچک بعد از مدتی باعث خستگی ودلزدگی افراد داخل فضا می شود.