دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

سبک تلفیقی

مدرن یا کلاسیک؟

تعیین کنید تمایل دارید چه نوع دکوراسیونی بر فضا حاکم باشد؟

دوست دارید دکوراسیون مدرن غالب باشد یا دکوراسیون سنتی؟

با تعیین این نکته مهم دریابید خانه را باید با زمینه اصلی مدرن به همراه اکسسوری ها و چاشنی های سنتی یا با تم اصلی سنتی با چاشنی ها و جزئیات مدرن چیدمان کنید. کارشناسان دکوراسیون نیروانا دکوراسیون تلفیقی را طرحی میبینند که در آن یک سبک بر سبک دیگر غالب باشد، زیرا در غیر این صورت همه عناصر در فضا برای جلب نظر مساوی با هم در نبرد خواهند بود.

 

هارمونی یا تضاد در دکوراسیون سنتی، مدرن؟

پس از اینکه دریافتید چه چیزی را دوست دارید و چرا به آن علاقه مندید نوبت به یک سؤال مهم دیگر می رسد و آن این است که به دنبال چگونه جلوه ای هستید، جلوه ای هماهنگ یا جلوه ای متضاد؟

اگر تمایل به خلق جلوه ای هماهنگ و آرام دارید، مبلمانی را انتخاب کنید که از نظر ظاهری شباهت زیادی به هم دارند یا تنها چند درجه با هم تفاوت ظاهری دارند. برای مثال اگر تمایل به ایجاد هارمونی در دکوراسیون تلفیقی خود دارید از ست مبلمان چوبی با سبک مدرن استفاده کنید و میزهای چوبی اما سنتی انتخاب کنید. در این صورت هم مبلمان مدرن و سنتی را با هم تلفیق کرده اید هم چوبی بودن عناصر با هم هماهنگی خواهد داشت. اما اگر تمایل به ایجاد تضاد و افزودن هیجان به دکوراسیون دارید، از بافت ها و رنگ های متنوعی کنار هم استفاده کرده و سعی کنید تضاد در دکوراسیون شما بیشتر و محسوس تر باشد.

 

در تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن این نکات را جدی بگیرید!

برای دکوراسیون تلفیقی سه رنگ اصلی انتخاب کنید. می توان از رنگ های متضاد استفاده کرد یا رنگ هایی را به کار برد که با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. برای مثال سه رنگ مشکی، بنفش و قرمز در عین تضادی که با هم دارند کنار هم بسیار زیبا جلوه خواهند کرد، در حالی که سه رنگ قهوه ای سوخته، نارنجی و دارچینی سه رنگ هماهنگ با هم هستند که به خوبی نیز همدیگر را کامل می کنند. اگر طرفدار کنتراست یا تضاد در دکوراسیون تلفیقی خانه هستید، باید انتخابی مانند انتخاب اول داشته باشید و اگر تمایل به ایجاد هارمونی در دکوراسیون دارید، انتخابی مانند حالت دوم برای شما مناسب تر است. رنگ هریک از قطعات و عناصر دکوراسیون خواه آن عنصر مدرن باشد یا سنتی، باید جزء یکی از این سه رنگ باشد.