دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

مبل منزل

مدل‌های برتر مبلمان منزل

ممکن است ما از رنگ و طرح مبل دلخواه خود آگاه باشیم، اما نتوانیم تشخیص دهیم که چه نوع دکوراسیون و کاغذ دیواری می‌تواند با آن مطابقت یابد. برعکس ممکن است فضای خانه ما آماده چینش مبلمان باشد، اما در یافتن مبلی با  طرح و رنگ مناسب دچار مشکل باشیم.

در راستای کمک به حل این مشکل، در این مطلب قصد داریم تا چند نمونه از برترین طراحی‌های دکوراسیون مبل منزل را به شما معرفی کنیم. امید است که با الهام گرفتن از آن‌ها بتوانید به یک آرایش ایده‌آل برای اطاق‌نشیمن منزل خود بیابید.

یک اطاق نشیمن دلباز، دکوراسیونی به رنگ روشن و طلایی و پرده‌هایی با رنگ‌ ملایم. مبلمان مناسب برای چنین منزلی می‌تواند یک ست راحتی با رنگ‌های خنثی باشد. ممکن است افرادی علاقه‌مند به آزمودن رنگ‌های مخالف برای ایجاد کنتراست با سایر محیط منزل باشند، اما در این حالت باید به این نکته توجه کرد که رنگ‌های تند در چنین محیطی ممکن است در طولانی مدت باعث دلزدگی شوند.

در شرایطی که دکوراسیون منزل از رنگ‌های متنوع‌تری نسبت به حالت قبل (اما همچنان بیشتر از رنگ‌های خنثی و روشن) بهره‌ ببرد، می‌توان از سایه‌های روشن سایر رنگ‌ها نیز در ملمان منزل استفاده کرد. در نمونه بالا از سایه‌ای از رنگ آبی روشن در مبلمان منزل استفاده شده است که در ترکیب با کفپوش چوبی آن، فضای دل‌انگیزی را ایجاد کرده است.

اگر خواهان یک آرامش بی‌نظیر پس از یک روز خسته‌کننده هستید، از چنین دکوراسیون‌هایی غافل نشوید. مبلمان منزل تصویر بالا تناسب بسیار مناسبی با نورپردازی و محیط اطراف خود برقرار کرده‌اند، به طوری که حتی نگاه کردن به این محیط هم باعث آسایش ذهن می‌شود! در صورت استفاده از مبل‌های راحتی، می‌توانید از کوسن‌هایی که از پر پرندگانی مانند قو پر شده‌اند، استفاده کنید. این کار ممکن است کمی هزینه‌بر باشد اما بدون شک نتیجه آن ارزشش را خواهد داشت.

یک دکوراسیون لوکس و شیک به تمام معنا. طراحی دکوراسیون و مبلمان منزل این تصویر یک نمونه از استفاده فوق‌العاده از رنگ‌های تند در محیطی روشن است. در این دکوراسیون نه تنها رنگ‌های مخالف باعث دلزدگی نمی‌شوند، بلکه محیط را از یکنواختی سفید رنگ خود خارج کرده و روح و جانی به آن می‌بخشند.

یک نمونه سوپرلوکس و شیک دیگر اما این بار کاملا متضاد با نمونه قبلی! رنگ‌های بنفش و مشکی در علم روانشناسی رنگ‌ها باعث ایجاد حس شیک، لوکس و گران‌قیمت در بیننده می‌شوند. در این مدل از مبلمان منزل با استفاده از یک ترکیب رنگ حرفه‌ای از دیوار‌ها و مبلمان، حسی قدرتمند در انسان به وجود می‌آید. اما نباید از این نکته غافل شد که در این طراحی، حس آسایش و راحتی تا حدی فدای لوکس‌گرایی آن خواهد شد.

در این مبلمان منزل طرح و رنگ پارچه کاملا با کاغذ دیواری و پرده‌های اطاق ست شده است. استفاده از دو نوع رنگ متفاوت  در پارچه‌های مبلی در کنار یکدیگر جزو خلاقیت‌های جدید این عرصه محسوب می‌شود. اما نباید این تفاوت رنگ به گونه‌ای باشد که اختلاف فاحشی را ایجاد کند. در نمونه بالا رنگ مبل‌های تیره‌تر با کفپوش و میز‌های مقابل آن تطابق یافته و در بالشت‌های رومبلی از رنگ سایر محیط الهام گرفته شده است.

تصویر بالا نمونه‌ای دیگر از طراحی‌های برتر مبلمان منزل در سال ۲۰۱۷ را نمایش می‌دهد. کنتراست عالی رنگ بین کوسن‌ها، بالشت‌های مبلی و بدنه آن در عین سادگی ظرافت خاصی را به این مدل مبلمان داده است. در طراحی این مبلمان از طرح‌های مینیمالیستی بهره گرفته شده و سادگی دلنشینی را ایجاد کرده است.استفاده از  این مدل از مبلمان منزل عموما در اکثر محیط‌ها نتیجه‌بخش است، به خصوص اگر همانند مثال بالا در محیطی با نورپردازی مناسب و دکوراسیونی با رنگ‌های خنثی استفاده شود.