دفتر مرکزی

تهـــــران، ملاصدرا، شیراز جنوبی، برزیل غربی، شماره 59، واحد 9
ایمیل: info@nirvanasun.com

مبلمان خانگی، شعبه یافت آباد: 66193208-66193209
مبلمان خانگی،شعبه نیاوران: 26371436
پارتیشن و مبلمان اداری: 88602886-88212660

کپی رایت © 2019. نیروانا. کلیه حقوق محفوظ است.

مبلمان خانگی: 26371436  |  مبلمان اداری: 88602886

Blog

اکسسوری،مکرمه

مکرمه بافی در دکوراسیون

مکرمه از ریشه انگلیسی”MACRAME  ” و به عربی “مقرمه” می آید. که در فارسی به اشتباه مکرومه نیز گفته می باشد. اما اصل آن مَکرَمه بافی می باشد. گره های اصلی مکرمه گره های مربعی هستند.مکرمه بافی در دوره های مختلفی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اما بیشترین دوره دوره ای بوده است که سبک دکوراسیون داخلی بوهو رایج بوده است و مردم دورتادور خانه را شلوغ و پراز تزئین دکور می کردند.

اما محبوبیت مکرمه بافی به صد ها سال پیش از محبوبیت آن در دهه ۱۹۷۰ برمیگردد. زمانی که در قرن ۱۳ میلادی بافندگان عربی را آن را اشاعه داند. ملکه ماری در قرن هفدهم در انگلستان آن را به سرتاسر دنیا معرفی کرد.  سپس تکنیک بافندگی مکرمه بافی در دوره ملکه ویکتوریا بار دیگر با طرح های ظریف و در هم تنیده روی پارچه های لطیف مورد استفاده قرار گرفت زنده شد. این زمان درست ۱۰۰ سال قبل از اینکه در دهه هفتاد دوباره پدیدار شود بوده است.

مکرمه بافی می تواند با نخ هایی از جنس های متفاوت بافته شود. این میان ابتکار و ذوق بافنده تاثیر زیادی در خلق آثار جدید مکرمه بافی نیز موثر است.

همانطور که گفتیم منشا مکرمه بافی به کاربرد آن میان ملوانان اشاره کردیم. این ما را را یاد سبک ساحل می اندازد. سبک هایی که در آن المان ها و عناصر دکوراتیو دریایی زیاد به چشم می خورد. به جز سبک ساحلی ، سبک مدیترانه ای ، سبک اسکاندیناوی ، سبک استوایی ، سبک بوهمین نیز به خوبی با اجرای دکوراتیو مکرومه هماهنگ می شوند.

مکرمه بافی صرفا به رنگ سفید و یا شیری توسط دست ساخته نمی شود. مکرمه بافی می تواند با ترکیب رنگ های مختلف آثار رنگارنگ و فوق العاده ای خلق کند. همین امر باعث می شودکه به خوبی بتواند با رنگ دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف ست شود.

۱- آویز گلدان مکرمه

آویز گلدان

آویز گلدان،نیروانا،اکسسوری

برگ های سبزی که از میان این آویزهای گلدان به پایین می افتادند واقعا صحنه زیبایی ایجاد می کنند. به خصوص با پیچ و تاب هایی که این آویزها دارند.

۲- هنر الیاف FIBER ART

مکرمه بافی

مکرمه بافی،نیروانا،اکسسوری

اگر علاقمند به دریم کچر هستید ، هنر مکرومه بافی در ساخت دریم کچر هایی که ظاهر مدرنی دارند به کار برده می شوند. یک حلقه و بافت سبک مکرمه به عنوان یک اکسسوری دکوراتیو که زینت بخش دکوراسیون امروزی خانه ها است.

۳- کاور مکرومه شیشه

مکرمه بافی،جا شمعی

جا شمعی،نیروانا،اکسسوری

از مکرمه بافی می توان برای پوشش و تزئین شیشه های شمع ، شیشه های مربا و .. استفاده کرد. این شیشه های تزئینی می توانند به عنوان شمعدان در سرویس بهداشتی ، روی پاتختی و یا به عنوان شمع روشن کننده فضای پاسیو و بالکن به کار رود.

۴- آویز دکوراتیو دیواری مکرومه

مکرمه بافی دیواری

مکرمه بافی دیواری،نیروانا،دکوراتیو

۵- صندلی آویز و تاب معلق مکرومه

آویز صندلی

آویز صندلی،نیروانا،اکسیوری،دکوراتیو